Pričetek akcije PEŠEC s sloganom BODI preVIDEN
Republika Slovenija, Ministrstvo za promet
Direkcija RS za ceste, Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu
Tudi v letošnjem letu bo potekala v obdobju od 1. do 22. oktobra 2008 stalna akcija Pešec s sloganom bodi previden, s katero opozarjamo učence v šolah, njihove starše in stare starše na uporabo kresničk in drugih odsevnih materialov, ki zagotavljajo večjo varnost pešcev.
Akcija bodi previden poteka v sodelovanju z ostalimi institucijami, ki skrbijo za večjo prometno varnost: Ministrstvo za promet, Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo, Ministrstvo za notranje zadeve – Policija, Občinski sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, AMZS, Rdeči križ Slovenije, Zveza združenj šoferjev in avtomehanikov Slovenije ter Zavod Varna pot.
Akcija je del načrtovanih aktivnosti za večjo prometno varnost v Sloveniji v okviru Nacionalnega programa varnosti cestnega prometa do leta 2011, ki tečejo pod okriljem Ministrstva za promet RS. Poleg tega pa je akcija tudi del naših prizadevanj v okviru Evropske listine o varnosti v cestnem prometu, ki pravi: 25.000 življenj, Rešimo jih!
V letošnjem letu smo se odločili za temeljito prenovo gradiv in medijskih orodij v akciji, tako da bo akcija ponovno spet bolj zanimiva in privlačna za celotno javnost in posamezne ciljne skupine. Osnovni slogan bodi previden pa je ostal enak, saj nazorno opozarja, da mora biti pešec na cesti viden in previden.
Skupno smo za letošnjo akcijo bodi previden s pomočjo občinskih svetov zagotovili:
· Pisma in ovojnice (50.000 izvodov)· Plakati 50x70cm (14.000 izvodov), plakat v italijanskem jeziku (1.000 izvodov), plakat v madžarskem jeziku (1.000 izvodov)
· Razglednice (skupno 100.000 izvodov)
· Zgibanke (180.000 izvodov)
· TV spot (2 različice)
· Radijski spot (3 različice)
· Kresničke (30.000 kom.)
· Odsevne trakove (12.000 kom.)
· Odsevne nalepke (10.000 kom.)
V sklopu akcije sta najpomembnejši dve ciljni skupini, ki sta med pešci tudi najbolj ogroženi:
· starejši ljudje nad 65 let ter
· otroci v starosti do 10 let.
AKCIJA PO ŠOLAH
V preteklih letih so šole z veseljem sprejele akcijo in v njej sodelovale, saj jim zagotavljamo vse gradivo (pisma, razglednice, plakate in zgibanke bodi previden). Prav tako bomo enako kot lani z načrtovanim potekom akcije poskušali dobiti aktivno udeležbo tako učencev kot tudi starejših. Z gradivom, ki vam ga pošiljamo želimo opozoriti in spodbuditi učence in njihove stare starše na uporabo odsevnih predmetov.
Akcija je namenjena učencem četrtih razredov devetletne OŠ ter posredno njihovim starim staršem oz. starejšim nad 65 let, ki so med pešci najbolj ogroženi.
Potek akcije v šolah:
· Učenci četrtih razredov devetletne OŠ bodo svojim starim staršem, sorodnikom ali znancem pri pouku napisali in poslali pismo, v katerem bo poleg sporočila priložena tudi razglednica in zgibanka. Pisma imajo plačano poštnino za naslovnike v Sloveniji.
· Razglednice so kuponi za žrebanje, ki jih bodo stari starši, sorodniki ali znanci poslali nazaj na DRSC-SPV, Trdinova 8, Ljubljana.
· Vse razglednice bodo vključene v žrebanje nagrad za starejše (1000 odsevnih trakov, ki imajo enako funkcijo kot kresničke, le da se jih lahko namesti na rokav plašča, obleke ali športnega oblačila in so primernejši za starejše ter drugi odsevni izdelki). S poslano razglednico pa stari starši pomagajo tudi otrokom, da bodo lahko kandidirali za nagrade uspešnim razredom. Učencem 50 oddelkov, ki bodo najbolj uspešno izpeljali akcijo, bomo podelili enake odsevne trakove za vsakega učenca.
Razglednice za nagradno žrebanje in za podelitev nagrad razredom, bomo zbirali do konca januarja 2009.
NOVOST !
V letošnjem letu vabimo vse šole in oddelke, da pristopijo k akciji ISKANJA NAJSTAREJŠE KRESNIČKE. Namreč v preteklem desetletju se je vsako leto razdelilo veliko kresničk in odsevnih materialov, ki so se nekako porazgubili po domovih, predalih in omarah. V letošnjem letu bi radi spodbudili otroke, starše in učitelje, da pobrskajo za temi kresničkami, jih prinesejo v šolo ter jih zberejo skupaj. Predvidevamo, da se tako lahko nabere dovolj kresničk, da jih v skupni akcijinato šole ali posamezni oddelki z vašo pomočjo podarijo starejšim občanom v občini, npr. preko društev upokojencev, preko domov za starejše občane, preko župnišč, v sodelovanju z Rdečim križem ali kakšno drugo organizacijo ali na posebnih akcijah in dogodkih, organiziranih v ta namen.
Najstarejše kresničke, ki jih bodo otroci našli doma, naj posebej opremljene z napisom letnice (starosti kresničke), ter navedbo oddelka, šole ter naslovom, pošljejo do konca januarja 2009 na naš naslov: DRSC-Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, Trdinova 8, 1000 Ljubljana. Oddelek, ki bo našel najstarejšo kresničko bo posebej nagrajen.
GRADIVA ZA OBČINSKE SPV
Poleg gradiva namenjenega za šole pa bomo na občinske svete za preventivo in vzgojo v cestnem prometu dodatno poslali tudi zgibanke in plakate bodi previden, ki jih lahko uporabijo za preventivne aktivnosti na lokalni ravni. Plakati in zgibanke bodo nameščeni tam, kjer sezbirajo otroci in starejši, da bodo čimbolj opazni (zdravstveni domovi, trgovine, šole in vrtci, druga mesta …) Predlagamo, da obiščete institucije, kjer so vključeni otroci ali starejši oz. mesta, kjer se zbirajo, in jih spodbudite k aktivnostim na tem področju (npr. vrtci, domovi za ostarele občane, društva upokojencev). Poleg teh gradiv smo s pomočjo občinskih SPV zagotovili tudi številna odsevna telesa: kresničke, odsevne trakove, s katerimi bodo pešci bolj varni v prometu.
Občine, ki so aktivne v mednarodnem projektu VAMOS, bodo izvajale tudi posebne aktivnosti za pormocijo uporabe odsevnih predmetov s pomočjo prostovoljcev, ki bodo na cestah opozarjali pešce ter jim delili promocijska gradiva.
TV IN RADIJSKI SPOT
Pomen uporabe odsevnih predmetov in upoštevanje temeljnih pravil za večjo varnost pešcev nazorno predstavlja TV in radijski spot bodi previden. V obdobju od 1. do 22. oktobra bo v Sloveniji potekala širša medijska kampanja, v okviru katere bomo oglaševali akcijo preko nacionalnih in lokalnih televizij in radijskih postaj.
V lanskem letu smo pridobili nov demonstracijski rekvizit za nazorno predstavitev nujnosti uporabe odsevnih predmetov v temi ali mraku. Gre za napihljiv prenosen šotor, v katerem na jasen in preprost način vsak udeleženec lahko preveri uporabno vrednost odsevnih teles v temačnem prostoru, saj se lahko obiskovalci na svoje oči prepričajo, da pešcev, ki ne uporabljajo odsevnih predmetov, ne vidijo. V obdobju od oktobra 2008 do konca februarja 2009 bomo sodelovali na lokalnih prireditvah in dogodkih z Vidkom. Ciljna skupina, ki jo želimo še posebej doseči, so starejši, saj so le-ti tudi najbolj ogroženi v prometu.SODELOVANJE Z DRUGIMI INSTITUCIJAMI NA LOKALNI RAVNI
Nekaj naših gradiv smo zagotovili tudi institucijam, s katerimi sodelujemo v akciji:
· Policija bo v mesecih oktober in november izvajala preventivne in nadzorne naloge za večjo varnost pešcev, tako nad pešci kot vozniki, aktivnosti bodo potekale predvsem na področju PU Murska Sobota, PU Maribor ter PU Ljubljana
· Zveza združenj šoferjev in avtomehanikov Slovenije bo pričela z aktivnosti med svojimi člani. Tako bodo šoferji avtobusov na postajališčih, kjer morajo potniki domov po neosvetljenih cestah delili odsevne nalepke in kresničke; za sodelovanje se lahko na lokalni ravni dogovorite skupaj
· Rdeči križ Slovenije bo v okviru svojih aktivnosti promoviral uporabo kresničk pri otrocih, ter predvsem pri socialno ogroženih starejših ljudeh
· AMZS bo preko svojih članov v AMD ter preko poslovnih enot razdelila gradiva in odsevne predmete ter promovirala med vozniki uporabo odsevnih teles, ko izstopijo iz vozila
· Zavod Varna pot bo v okviru svojih članov in aktivnosti na šolah