Pomladansko krpanje cest-informacija
Pomlad in z njo otoplitve, poleg veselja, prebujanja in cvetenja, prinaša tudi “cvetenje cest”. Kar nekaj je še cest v občini, ki so še v makadamski izvedbi, se pa precej uporabljajo, predvsem za lokalni promet. Naj omenim “cesarsko” cesto, cesto od gostišča Osvald proti prehodu ceste čez železnico na Selu in cesto v Piškovco.
Zavedati se moramo, da občina zaenkrat teh cest ni opredelila kot povezovalne ceste med kraji ali ceste višjega reda, zato so ostale še v makadamski izvedbi. Dejstvo pa je, da se precej uporabljajo, tako s strani domačinov kot tudi obiskovalcev. V strukturi uporabnikov predvsem prevladujejo vozniki motornih vozil, nato sledijo pešci in kolesarji in šele na zadnjem mestu vozniki kmetijskih strojev. Ker je naš namen izboljšati življenje prebivalcev naše občine in obnoviti infrastrukturo smo izdelali načrt investicij, gradenj in obnov v občini, vse to pa je sprejel tudi občinski svet, zagotovili smo tudi sredstva v proračunu. Na tem mestu se ne bi dotikal podrobnosti, rad pa bi navezal na preje omenjene ceste, da razmišljamo, da bi jih v perspektivi nekaj let, uredili na drugačen način. Trenutno ne razmišljamo o asfaltiranju omenjenih cest, razen nekaj metrov križišča Vrba-cesarska-Breznica, ker pesek, ki se nabere v križišču predstavlja nevarnost. Pri tem se zavedam konflikta interesov (kmetov, prebivalcev, obiskovalcev) po različnih nivojih urejanja teh cest (asfalt, kolesarska steza, kmetijska cesta itd…) vendar pa kot novi župan o tem intenzivno razmišljam in si pridobivam različna mnenja.
Foto: 1.4.2008
Zagotavljam Vam, da preden se bomo odločili za asfaltiranje omenjenih cest bomo to proučili iz več vidikov (ekonomičnosti, potreb prebivalcev, zgodovine in tradicije in še bi se kaj našlo).
Moram pa poudariti, da vzdrževanje (krpanje, grediranje) teh makadamskih cest zahteva precej proračunskih sredstev, zato ne gre pričakovati, da bodo vse te makadamske ceste v vsakem trenutku brez “lukenj”. Razmišljamo in pripravljamo načrt kaj storiti z ostalimi občinskimi cestami, kajti kar nekaj jih je potrebnih obnove. Pri tem se pojavlja dilema povezana z izgradnjo kanalizacije in sicer, ali počakati na njeno gradnjo, ker se ob tem ceste popolnoma preplastijo ali kakšno cesto urediti preje in jo nato ponovno obnavljati ob kanalizaciji ( 2 x strošek). Pri tem je seveda pomembna časovna komponenta, kajti kar nekaj let bo še trajalo preden bomo kanalizirali vse vasi. Kot primera naj navedem cesto v Mostah mimo Elektra proti trgovini Gregor ali cesto skozi Breg. Vsi vemo da sta nujno potrebi preplastitve, vemo, da bi to storili ob gradnji kanalizacije in vemo, da bo minilo vsaj še 3 leta, da bomo na tem mestu pričeli z gradnjo kanalizacije. Vsekakor bomo o tem v letu 2009 sprejeli odločitev, predlagali potrditev rešitve občinskemu svetu in vas o tem tudi seznanili.
Trenutno v proračunu na postavki št. 1301 »VZDRŽEVANJE OBČINSKIH CEST« namenjamo 110.000,00 EUR, kot pa že iz samega naslova postavke izhaja, so to sredstva, ki so namenjena za vzdrževanje vseh občinskih cest, ki jih je nekaj čez 42 kilometrov.
Pri tem moramo ravnati preudarno in ekonomično, saj gre za javna sredstva. Zaradi tega vas prosim za potrpežljivost in razumevanje zakaj makadamske ceste » v vsakem trenutku« pač ne morejo biti in ne bodo brezhibne.
S spoštovanjem,
Leopold POGAČAR
ŽUPAN