Simulacija prometa v križiščih – povezano z ureditvijo poslovne cone
z izdelane prometne študije, ki jo je zaradi urejanja prometa v povezavi s poslovno obrtno cono Žirovnica, po naročilu občine Žirovnica, izdelalo podjetje Appia – družba za projektiranje, raziskave in inženiring d.o.o. predstavljamo dva filmčka – simulacija prometa “navadnega” križišča in krožišča.Vse podrobnosti so razvidne iz zaključka.
Za lažje razumevanje tekstov v nadaljevanju, vam predstavljamo legendo križišč, ki so označena s K1 do K 3
1. VARIANTA Z OBSTOJEČIM KRIŽIŠČEM K1, REKONSTRUIRANIM PRIKLJUČKOM K2 IN NOVIM PRIKLJUČKOM K3 V LETU 2010, V ČASU JUTRANJE IN POLDANSKE KONICE, Z GENERACIJO POSLOVNE CONE
Pri kapacitetni analizi predvidenega stanja v letu 2010 smo analizirali navezavo poslovne cone na prometno omrežje z obstoječim križiščem K1, rekonstruiranim makadamskim priključkom K2, novim trikrakim priključkom K3, ter dodatnimi generiranimi prometnimi obremenitvami ob izgradnji in polnem obratovanju poslovne cone.
ZA SIMULACIJO KLIKNI SPODNJI GUMB:
2. VARIANTA S KROŽNIM KRIŽIŠČEM K1, REKONSTRUIRANIM PRIKLJUČKOM K2 IN NOVIM PRIKLJUČKOM K3 V LETU 2020, V ČASU JUTRANJE IN O POLDANSKE KONICE, Z GENERACIJO POSLOVNE CONE
Pri kapacitetni analizi predvidenega stanja v letu 2020 smo analizirali navezavo poslovne cone na prometno omrežje s krožnim križiščem K1 (zaključek predhodno izdelane prometne študije), rekonstruiranim makadamskim priključkom K2 in novim trikrakim priključkom K3, ter dodatnimi generiranimi prometnimi obremenitvami ob polnem obratovanju poslovne cone.
ZA SIMULACIJO KLIKNI SPODNJI GUMB:
ZAKLJUČKI IN PREDLOGI
Za potrebe izdelave lokacijskega načrta za poslovno-obrtno cono v Žirovnici, želi investitor kapacitetno preveriti možnost priključevanja na državno cesto R3-637/1459 Žirovnica-Vrba. Poslovna cona se bo na cestno omrežje navezovala preko dveh priključkov, rekonstruiranega makadamskega priključka na R3-637/1459 Žirovnica-Vrba (km 0.410) in novega priključka na zahodnem kraku križišča cest R3-638/1131 Žirovnica-Begunje, R3-637/0206 Javornik-Žirovnica in R3-637/1459 Žirovnica-Vrba (križišče »Žirovnica«). Kapacitetno je bilo potrebno preveriti oba priključka poslovne cone, vključno z obstoječim križiščem na državni cesti, ter predlagati ustrezne rešitve.
Poslovna cona bo zgrajena v dveh fazah. Pričetek obratovanja prve faze je predvideno za leto 2009, pričetek obratovanja druge faze za leto 2010. Kapacitetna preveritev je izdelana v letu 2010 in ob koncu 10-letnega planskega obdobja v letu 2020. Poslovna cona bo namenjena servisnim, obrtnim, logističnim, proizvodnim, poslovnim, trgovskim in gostinskim dejavnostim.
Pri prometnih preveritvah smo upoštevali rešitve idejnega projekta »Ureditev avtobusnih postajališč, prehodov in pločnikov za pešce, ter optimalna ureditev dveh križišč za naselja Žirovnica, Breg in Moste« št. AP038-04, junij 2006, APPIA d.o.o., Ljubljana, ki predvideva tudi rekonstrukcijo križišča »Žirovnica« v petkrako krožišče zunanjega premera 35 m in izvennivojsko križanje z železnico.
V kapacitetni analizi predvidenega stanja v letu 2010 smo analizirali navezavo poslovne cone na prometno omrežje z obstoječim križiščem K1, rekonstruiranim makadamskim priključkom K2 (z levim zavijalnim pasom minimalne dolžine 25 m), novim trikrakim priključkom K3, ter dodatnimi generiranimi prometnimi obremenitvami ob izgradnji in polnem obratovanju poslovne cone. V kapacitetni analizi predvidenega stanja v letu 2020 smo analizirali navezavo poslovne cone na prometno omrežje s krožnim križiščem K1, rekonstruiranim makadamskim priključkom K2 (z levim zavijalnim pasom minimalne dolžine 25 m) in novim trikrakim priključkom K3, ter dodatnimi generiranimi prometnimi obremenitvami ob polnem obratovanju poslovne cone.
Kapacitetni parametri ob upoštevanju v študiji navedenih vhodnih podatkov in predpostavk v letu 2010, kakor tudi v letu 2020, ne dosežejo mejne vrednosti na nobenem priključnem kraku (preverjeni sta bili obe prometni konici).
V prvi fazi (pred pričetkom obratovanja poslovno-obrtne cone) predlagamo rekonstrukcijo obstoječega makadamskega priključka K2 (R3-637/1459 Žirovnica-Vrba, km 0.410) z izvedbo levega zavijalnega pasu minimalne dolžine 25 m na priključnem kraku poslovne cone in izvedbo levega zavijalnega pasu vsaj minimalne dolžine 25 m na regionalni cesti. Takšna ureditev bi omogočala tudi morebitno semaforizacijo križišča po izteku planske dobe. Levi zavijalni pas na regionalni cesti je utemeljen tudi z vidika prometne varnosti (nevarnost naleta na čakajoče vozilo).
Priključek poslovne cone K3 na zahodnem kraku križišča »Žirovnica« se kapacitetno lahko izvede brez zavijalnih pasov.